Figyelmeztető jelek

A Turningpoint-hoz közeledve általában ezeket érzik az alapítók, tulajdonosok, cégvezetők:

  • nehezen tudok delegálni, mert abból rendszerint káosz és összevisszaság lesz,
  • ki vagyok szolgáltatva a speciális területen, vagy régóta nálunk dolgozóknak,
  • nem kapok elegendő minőségi információt a teljesítmények értékeléséhez,
  • senki nincs, aki figyelmeztetne a külső-belső veszélyekre,
  • probléma esetén nehéz konkrétan számon kérnem bárkit is, a munkatársaim egymásra mutogatnak,
  • középvezetőim nem éreznek rá, hogy milyen döntéseket kellene hozniuk,
  • gondjaink vannak az értékesítés által adott ígéretek teljesítésével,
  • munkatársaim nem értik, vagy nem úgy csinálják a tennivalókat, ahogyan elmondom nekik,
  • az üzleti eredmények rendszeresen elmaradnak a tervektől,
  • nem túl jó a hangulat a szervezeten belül,
  • munkatársaim lassúak, döntésképtelenek és nem hatékonyak,
  • középvezetőim időrabló megbeszéléseket szerveznek,
  • munkatársaimnak jóval tovább tart egy-egy feladat elvégzése, mint amennyi idő alatt azt meg lehetne csinálni,
  • munkatársaim mindennel engem keresnek meg, még ma is szinte mindennel nekem kell foglalkozom,
  • nem annak tudom mindig adni az új munkát, aki legjobban ért hozzá, hanem akinek belefér az idejébe,
  • szinte mindent a árbevételnek rendelünk alá,
  • egyéni megállapodások kérdése, hogy ki mennyit keres,
  • a több jobb elv van érvényben,
  • az üzleti tervünk általában az adott év első hónapjaiban készül el.

Előrehaladott esetben:

  • azok, akiknek formális és informális ellenőrzésük van a cég döntéshozó folyamatában, kritikus mennyiségű bizalmat és tiszteletet veszítettek,
  • már az árbevételünk is elkezdett visszaesni,
  • jelentős ügyfél elégedetlenség és/vagy piaci megítélés romlás következett be.